Korzyści z posiadania własnej strony internetowej
Pandemia koronawirusa wymusiła na wielu przedsiębiorcach przemodelowania swojego dotychczasowego kierunku prowadzenia firmy. Wraz z lockdownem i kolejnymi obostrzeniami, niemal każda dziedzina życia (przynajmniej na jakiś czas) przeniosła się do sfery online. Jeśli zastanawiasz się, czy i Ty powinieneś to zrobić, zobacz jakie korzyści płyną z posiadania własnej strony WWW.
Daj się poznać!
Jakiś czas temu popularne było powiedzenie, że kto nie ma profilu na Facebooku, ten nie istnieje. Dziś analogicznie można powiedzieć o firmach: kto nie ma własnej strony, tego nie znają.
Aktualnie ciężko wyobrazić sobie życie bez internetu, a tym bardziej bez smartfonu. To za jego pośrednictwem przeważnie szukamy niezbędnych informacji - od rozkładu jazdy tramwajów, przez informacje do pracy / szkoły, aż po interesujące nas produkty i sklepy.
Dziś nikt już nie używa książki telefonicznej, więc nawet od kwiaciarni oczekuje, że znajdzie dane kontaktowe i cennik w internecie. I choć można to zrobić w prostej wizytówce online, strona internetowa pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. A to z kolei może wpłynąć na zwiększenie liczby klientów.
Współczesne strony WWW dają wiele możliwości promowania swoich biznesów. Jedną z nich jest sklep internetowych. Dzięki niemu możesz prowadzić sprzedaż online, bezpośrednio z własnej strony (i unikając prowizji od sprzedaży dla serwisów aukcyjnych).
Prowadząc sklep internetowy (przy odpowiedniej promocji) masz nieograniczony rynek potencjalnych klientów. Nie musisz płacić czynszu za lokal stacjonarny, ani rachunków za media.
No i co najważniejsze - sklepem możesz zarządzać wszędzie, nawet podczas urlopu na Malediwach - wystarczy tylko dostęp do internetu. Oczywiście, jeśli chcesz wypocząć, możesz powiadomić swoich klientów na stronie o planowanym urlopie i rozkoszować się czasem spędzonym offline.
Programy afiliacyjne
Jeśli zdecydujesz się na założenie własnej strony WWW możesz zwiększyć jej oglądalność i popularność uczestnicząc w programie afiliacyjnym. Programy te, zwane również partnerskimi, to dla biznesu dodatkowa okazja do promocji swojej działalności.
Na czym polega taki program? W dużym uproszczeniu, po podpisaniu umowy o partnerstwie, każdy z podmiotów na swojej stronie zamieszcza odsyłacze do stron pozostałych partnerów, zachęcając do odwiedzin. W ten sposób generuje się dodatkowy ruch na stronie, a to z kolei wpływa również na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarkach i zwiększa zainteresowanie naszą firmą.
W Polsce programy afiliacyjne pojawiły się stosunkowo niedawno, jednak na świecie wykorzystywane są od lat w różnych branżach, np. w kasynach online. Partnerskie kasyna na swoich stronach mają zakładkę “Partnerzy”, w której znajduje się lista zaprzyjaźnionych kasyn. Czasem na zachętę do odwiedzin, właściciele na stronach partnerów zamieszczają kody promocyjne do swojego kasyna, co generuje ruch dwukierunkowy.
Nieważne, czy prowadzisz mały lokalny sklepik, kwiaciarnię, czy biuro rachunkowe - dla biznesu stacjonarnego jest to trudny okres. Dlatego jeśli chciałbyś rozwinąć skrzydła, otworzyć się na nowe rynki, koniecznie pomyśl o założeniu własnej strony internetowej.